Friday 23 March 2018

AMALAN DZIKIR YANG HEBAT

Dengan nama Alloh Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang 
Assalamu'alaikum Warohmatulloh Wabarokaatuh
sobat ini ada Catatan saya Tentang Dzikir dari AlHabib Zein bin Ibrahim bin Smith Hafidzahullah semoga ilmu nya diberikan bermanfaat buat kita Aamiin

Telah berkata Ahli Ilmu dan solehin :
"Ini adalah zikir yang diberkati..Maka dituntut ke atas kamu untuk sentiasa menjaga dan melazimi zikir ini, disertakan dengan rasa khusyuk dan berusahalah untuk menghadirkan diri kamu zohir dan batin..Khususnya apabila kamu mempunyai keinginan untuk melindungi diri daripada maksiat dan penyakit was-was yang datangnya daripada syaitan..
Maka sesungguhnya, dengan melazimi zikir ini Allah 'Azza wa Jalla akan memelihara kamu daripada belengu maksiat tersebut dan kamu akan mewarisi maqam muraqabah yakni maqam penghampiran diri kepada Allah 'Azza wa Jalla dan rasa takut kepada Keagungan dan Kebesaran Allah 'Azza wa Jalla..

Zikir tersebut adalah :

( الله معي الله حافظي الله حاضري الله ناظري الله شاهدي الله قريب مني )

(1) Allahu Ma'ie (Allah sentiasa bersamaku)

(2) Allahu Hafizi (Allah yang menjagaku)

(3) Allahu Hadiri (Allah sentiasa hadir bersamaku)

(4) Allahu Syahidi (Allah menyaksikan daku)

(5) Allahu Nazhiri (Allah melihatku)

(6) Allahu Qoribu Minni (Allah sentiasa hampir denganku)


bacalah selalu dzikir diatas setiap waktu, terutama di waktu waktu mustajab, ditengah malam dan usai sholat fardhu..
amalan tsb akan menguatkan kontak batinmu dengan Allah swt dan akan membuatmu terjaga dari maksiat, bahkan hatimu akan membenci amalan dosa lalu akan merasa senang karna kedekatan dengan Allah subhanahuwata'ala. 
maka apabila nafsumu mengajak bermaksiat, segera perbanyak dzikir ini !, tiba2 engkau merasakan bahwa Allah sangat dekat dengan mu lalu engkau akan takut untuk berbuat maksiat dihadapannya.
mulai sekarang amalkan dzikir ini dengan sungguh sunguh, semangat dan teguh.. ini amalan mudah yang akan mengantarkan dirimu pada derajat ahli muroqobah (takut maksiat karna Allah)
lazimkan dzikir ini semoga Allah menjaga kalian.
ajarkan juga kepada keluarga dan anak anakmu..anjurkan mrk untuk menghapalkan dan mengamalkannya. Maka perbanyakkanlah oleh mu akan zikir ini wahai ikhwan sebanyak mana yang kamu mampu..Dan kami wasiatkan kepada kamu wahai ikhwan supaya sentiasa menjaga dan melaziminya serta sebarkanlah zikir ini kepada sahabat handaimu dan kaum kerabatmu..
Wallohu'alam

Alhamdulillah catatan sederhana mengenai Amalan Dzikir paling hebat telah selesai mohon maaf jika da kesalahan wasalamu'alaikum wrohmatulloh wabarokaatuh

1 comment: